Friday, July 31, 2009

blog ke-4



hai kepada anda semua,

kat sini aku nak ucapkan terima kasih lah pada korang semua sebab aku tau,
korang suka baca blog aku kan. blog aku best kan.hehe, ok, apa yg nk aku cerita
pada kali ini ialah pengalaman aku memancing bersama rakan2 sekerja opis yg aku
keje sekarang ni la. masuk mancing ni, kira dah seken trip untuk aku yg daif dan
tak tau hapa pasal mancing. tah tiba2 datang seru nk gi mancing. terus aku sangkut beb.


macam ikan sangkut kat mata kail. memang best gila. masa 1st trip lagi aku dah rasa thrill mancing ni. best woo..main tarik tali dengan ikan. tapi skrg ni aku nk cite pasal seken trip nih. aku gi dalam 6org budak opis. campur 2org pak mentua aku dengan partner dia. pegi 2bot. aku bertolak dari umah kul 7 pagi, nurul dah
siap prepare aku punya baju semua, bertolak la dengan kengkawan aku yg gila ni. jumpa geng aku kat tmpt rehat awan besar, on the way ke pulau indah tu. lepas sarapan, bertolak la, bawak keta pun laju terhoyong hayang sebab dah lambat. janji kul 9pagi kt pulau indah, punyalah laju aku bawak, sampai kul 930. pastuh dah beli umpan semua, kitaorg naik bot..aku naik bot B (member aku bawak), bot A pak mentua aku drive.


kitaorg pegi kt spot no1. kat situ melambak la ikan gelama dengan cik duri. pastuh gi spot
no2 plak, kat situ aku kena sengat dengan ikan sembilang, sakit gila, aku punya hangin,
aku jentik telinga ikan tu, pastuh pegi spot no3 plak, kali ni kitaorang pegi kat platform
west port. masa tu dah pukul 9pm, dah la ribut kencang.aku tgk kat fish finder bot.
kedalaman laut sampai 80kaki dalam. kapal selam pun boleh berenang dalam macam tu.


tiba2 pancing aku rasa macam di tarik, aku teringat pesan orang tua, kalau pancing macam
kena sentap kena cepat2 tibai pancing tu, kalau tak terlepas, aku pun apa lagi, tibai laa.
aku gulung la itu pancing, sampai tangan aku naik sakit. bebudak lain dalam bot dahmemandang2..macam jeles la tu..padan muka, aku cakap la..ni ikan besar ni..ikan paus biru ni weyy..punyalah aku bertarung nyawa dengan ikan tu, tengah pak mentua aku datang nk
tolong,
aku dapat bawak naik ikan yu pari. nak makan pun tak tau nk masak apa. aku lepas je ikan tu.


kitaorg tido semalaman , nyamuk dengan agas punya la banyak. sampai berpinar mata kepala
ku ni.sebab kitaorng berhenti kat kawasan muara bakau, nk elak dari ribut tadi tu la.
sampai la ke pagi aku duduk je menjadi daging makanan kepada si agas dan si nyamuk.
geng2 yg lain pun rilek je. nk buat macam mana. pastuh kul 6 pagi, kitaorg balik ke
spot no1.
sebab pak mentua aku target nk dampar kan kitaorg ke darat sebelum kul 12.
lepas tuh air surut balik. lepas tu, punya lah pancing, lagi sekali pancing aku di sentap.
tarik punyalah kuat, dapat la spender kaler coklat sebagai souvenir dari pulau indah.
sampai sekarang aku simpan spender tu, sekali sekala aku pakai la kuar berjalan. hehe,
joke je la. gila hapa...

No comments:

Post a Comment