Tuesday, July 21, 2009

blog ke-2

helo,

atas pressure dari kengkawan aku semua, aku tulis jugak lah blog yg special utk korang. itu hari (selasa) bersamaan 12dec 2006 dengan selamatnya aku submit thesis yg tak best tuh. mlm sebelum tuh dayang lepak umah aku buat thesis sekali. haha. padan muka tak siap, sapa suruh tido(bukan aku). aku plak buat tido 2 jam, pastuh si dayang cite aku boleh mengigau plak. kantoi la lu..lenjan punya lenjan, thesis aku siap, ngam2 kul 830 pagi kitaorg kuar rumah. submit nya kol 9pagi.aku bawak la keta kecik aku tu laju2.terhoyong hayang keta aku tu.sian betul sang kancil. sampai kol 911pagi.sempat la jugak htr kat dpn bilik doc mat.

pastu lepak2, aku buat opis clearence kt studio. kemas semua barang, humban dalam keta. pastuh pegi library pulak. byr denda buku.melayang rm33.60 (pergh) pastuh pegi makan tapai pulak dengan si norman tajree tuh. pastuh bak sms aku, tanya pasal trip cendol. aku standby je, aku dengan dayang bergegas ke skul. sampai sana semua dah standby, naik keta aku ke cendol klang.gila babi, bayangkan keta kancil mampu memikul mereka2 yg berbadan sasa nih.(cayalah sang kancil). sampai sana aku oder cencol pulut, sedap siott..tibai punya tibai…sekali tiba2..ada 2 org menyapa kitaorg. salah sekor tuh memperkenalkan diri sebagai inspektor azman, ahh, sudah..apa pulak aku buat nih. dia mintak kitaorg keluar dari tempat cendol tuh, ikut pegi balai, aku tanya la apasal ni incik, kitaorg cuma menikmati cendol dengan rojak je nih,kitaorg student fspu uitm nih. apasal tangkap kitaorg nih.polis tuh tak cakap apa2 pun, tak semena-mena aku,bak,kacen, dayang dengan jusri di paksa naik van polis. first time dalam hidup aku.masing2 dah terpinga2, si dayang dah mula menangis. geng2 lain semua dah cuak.bak dah tergaru2 kepala dia yg tidak berambut tuh.kacen pulak mata dah merah macam nak nangis je masa tuh, jusri punya perasaan lagi la aku tak bleh nak gambarkan dalam bentuk tulisan ataupun perkataan.aku pulak dah mula memikir mak aku kat mekah tuh, bak pegi pujuk dayang..(caya lah macho man), aku cakap kat diaorg mungkin polis ni dah salah paham nih.sampai balai, aku cuba tanya apa salah kitaorg,diaorg tak jawab, kena marah lagi ada la. aku dah hangin, rasa nak tendang perut polis tuh, biar dia senak perut tak bley nak makan. diaorg buat urine test.result urine tu tak bagitau kitaorg. aku, kacen, bak dengan jusri masuk lokap lepas tu. dayang entah ke mana diaorg bawak.dalam lokap masing2 senyap jek, aku rasa bersalah sebab aku yg ajak diaorg makan cendol. 2 malam kat sana.dayang plak tak tau apa citer, aku tanya brader polis tu, dia cakap mak bapak dia dah bawak pegi rumah pengasih.kesian dia. kitaorg plak terputus hubungan dengan dunia luar. macam dalam akademi fantasia laa..terputus hubungan. enfon kena ambik..semualah. malam ke-3 kitaorg tido dalam lokap tuh, tiba2 aku terjaga, rupa2 nya aku tgh bermimpi laaa..hahaha kena tipu.padan muka

No comments:

Post a Comment